Matematikon
Jak na umiejętności matematyczne dzieci wpływa środowisko domowe i czynniki rodzicielskie?
Naukowcy z University of Sussex odkryli, że relacja rodzica z dzieckiem może mieć znaczący wpływ na radzenie sobie w nauce matematyki. Danielle Evans i Andy Field opublikowali artykuł w czasopiśmie Royal Society Open Science opisujący analizę danych sposobu dorastania dzieci w Wielkiej Brytanii, ich nauki i jej wyników.
Anglia na dzień dzisiejszy znajduje się w połowie tego, co naukowcy nazywają ,,kryzysem matematycznym’’. Twierdzą, że połowa rodziców ma umiejętności matematyczne nie większe, niż swoje pociechy. Aby lepiej zorientować się w źródle kryzysu, naukowcy przeanalizowali badania Avon Longitudinal Study of Parents and Children (ALSPAC), długotrwałemu badaniu dzieci urodzonych między 1 kwietnia 1991 r. a 21 grudnia 1992 r w Wielkiej Brytanii. W ramach swoich badań przyjrzeli się dokładniej środowisku domowemu dzieci i zestawili je z wynikami testów matematycznych napisanych przez dzieci.
Po analizie naukowcy wyróżnili dwa czynniki: relacje między dzieckiem a rodzicami oraz poziom wykształcenia matki i ojca. Zespół ALSPAC przeprowadził badanie, w którym zadaniem było wspólne narysowanie domu. Podczas eksperymentu rodzina była oceniana na podstawie własnej współpracy i stanu emocjonalnego podczas rysowania. Naukowcy dzięki temu odkryli, że pary które lepiej poradziły sobie z zadaniem i atmosferą, jednocześnie dawały korzystniejsze wyniki dziecka na testach z matematyki. Danielle Evans i Andy Field również zaobserwowali, że dzieci rodziców z wyższym wykształceniem, o wiele lepiej radziły sobie na lekcjach matematyki.
Comments are closed
Ostatnie komentarze